- Over Levix
- Diensten
- Klantenservice
- Vestigingen
- Business ICT
Jouw apparaat snel gerepareerd
Zit het scharnier van je laptop los, start je PC niet meer op of is je scherm gebarsten van je smartphone? De technische dienst van Levix helpt je snel en vakkundig. Wij repareren laptops, desktops, printers en andere elektrische apparaten van vrijwel alle merken: Apple, Samsung, Lenovo, Asus, Acer, Dell, MSI, HP, Canon en meer.
Snel navigeren:
Reparatieproces > Schaderapportage > Reparatie tarieven > Veelgestelde vragen >
Jouw apparaat snel gerepareerd
Zit het scharnier van je laptop los, start je PC niet meer op of is je scherm gebarsten van je smartphone? De technische dienst van Levix helpt je snel en vakkundig. Wij repareren laptops, desktops, printers en andere elektrische apparaten van vrijwel alle merken: Apple, Samsung, Lenovo, Asus, Acer, Dell, MSI, HP, Canon en meer.
Snel navigeren:
Wij repareren onder andere:
PC's & laptops
Reparatie van Windows PC's en laptops, notebooks én MacBooks.
Smartphone en tablets
Repareren en scherm vervangen van diverse Android smartphones en iPhones,
Printers
Printer reparaties van bijna alle merken. In veel gevallen is vervangen slimmer. We adviseren je eerlijk.
Andere apparaten
Staat je apparaat er niet bij? Onze technische dienst repareert al 25 jaar allerlei soorten apparaten. Neem gerust contact op.
Wij repareren onder andere:
PC's & laptops
Reparatie van Windows PC's en laptops, notebooks én MacBooks.
Smartphone en tablets
Repareren en scherm vervangen van diverse Android smartphones en iPhones,
Printers
Printer reparaties van bijna alle merken. In veel gevallen is vervangen slimmer. We adviseren je eerlijk.
Andere apparaten
Staat je apparaat er niet bij? Onze technische dienst repareert al 25 jaar allerlei soorten apparaten. Neem gerust contact op.
Heb je computerproblemen of wil je je PC laten upgraden of samenstellen?
Loop je tegen softwareproblemen aan en heb je hulp nodig van een van onze adviseurs? Bezoek dan de computerhulp pagina.
Bezoek onze PC assemblagepagina voor alle informatie over het upgraden van je huidige PC, het laten samenstellen van je droom PC of als je op zoek bent naar onze voorgebouwde Levix PC’s.
Heb je computerproblemen of wil je je PC laten upgraden of samenstellen?
Loop je tegen softwareproblemen aan en heb je hulp nodig van een van onze adviseurs? Bezoek dan de computerhulp pagina.
Bezoek onze PC assemblagepagina voor alle informatie over het upgraden van je huidige PC, het laten samenstellen van je droom PC of als je op zoek bent naar onze voorgebouwde Levix PC’s.
Het reparatieproces
1. Apparaat inleveren
Kom langs bij een van onze vestigingen om je apparaat in te leveren. We noteren samen het probleem op een werkbon, inclusief je gegevens.
Je krijgt een inleverbewijs per mail of op papier. Voor een standaard diagnose rekenen we standaard
€ 35.
2. Diagnose
Onze techneuten controleren je apparaat grondig, zowel de hardware als de software. We kijken specifiek naar het probleem dat jij hebt aangegeven.
De snelheid van de diagnose hangt af van de drukte en het type probleem.
3. Prijsopgave
Na de diagnose ontvang je een duidelijke prijsopgave. Moeten er onderdelen besteld worden? Dan geven we ook de levertijd aan. Je krijgt de info via telefoongesprek of WhatsApp.
4. Reparatie
Na jouw akkoord gaan we direct aan de slag. Liever toch geen reparatie? Geen probleem, je zit nergens aan vast.
5. Ophalen
Je krijgt een bericht zodra je apparaat klaarstaat. Je kiest zelf wanneer je het komt ophalen bij een van onze vestigingen. Betalen kan met pin of contant.
Het reparatieproces
1. Apparaat inleveren
Kom langs bij een van onze vestigingen om je apparaat in te leveren. We noteren samen het probleem op een werkbon, inclusief je gegevens.
Je krijgt een inleverbewijs per mail of op papier. Voor de diagnose rekenen we standaard € 35.
2. Diagnose
Onze techneuten controleren je apparaat grondig, zowel de hardware als de software. We kijken specifiek naar het probleem dat jij hebt aangegeven.
De snelheid van de diagnose hangt af van de drukte en het type probleem.
3. Prijsopgave
Na de diagnose ontvang je een duidelijke prijsopgave. Moeten er onderdelen besteld worden? Dan geven we ook de levertijd aan. Je krijgt de info via telefoongesprek of WhatsApp.
4. Reparatie
Na jouw akkoord gaan we direct aan de slag. Liever toch geen reparatie? Geen probleem, je zit nergens aan vast.
5. Ophalen
Je krijgt een bericht zodra je apparaat klaarstaat. Je kiest zelf wanneer je het komt ophalen bij een van onze vestigingen. Betalen kan met pin of contant.
Schaderapport nodig voor je verzekering?
Geen probleem. Voor laptop en desktop geldt een tarief van € 79,99 en voor tablets een tarief van €59,99. Na het uitvoeren van een diagnose op het apparaat regelen wij een schaderapport. Kom gewoon even langs in de winkel.
Schaderapport nodig voor je verzekering?
Geen probleem. Voor € 70 (laptop) of € 45 (desktop) regelen wij dat voor je. Kom gewoon even langs in de winkel. Het is meestal klaar binnen 30 minuten.
Reparatietarieven
Reparatietarieven
Soort reparatie | Prijs | Probleem |
---|---|---|
scherm vervangen (laptop) | € 105 excl. scherm | Uw scherm is gebarsten of gaat niet meer aan |
Accu vervangen (laptop) | € 27,50 excl. accu | Laptop werkt niet meer op accu of gaat nog maar kort mee |
DC-jack reparatie (laptop) | € 115 excl. DC-jack | Laadpoort maakt geen of slecht contact |
Ventilator vervangen (laptop / PC) | € 27,50 excl. fan | Draait niet meer of maakt herrie |
Keyboard vervangen (laptop) | Prijsopgave na diagnose | Meerdere toetsen werken niet of zijn losgeraakt |
Scharnier reparatie (laptop) | Prijsopgave na diagnose | U kunt uw laptopdeksel niet meer goed dichtklappen |
component vervangen (laptop) | € 27,50 per component | Upgrade of vervanging van e.g. Harde schijf / videokaart / processor / geheugen |
Voeding/ moederbord vervangen (laptop / PC) | € 80 excl. moederbord/voeding | Computer start niet meer op |
Moederbord reparatie (laptop) | € 200 | Kortsluiting op moederbord |
Printer reparatie (printer) | € 35 | Er zit papier vast of er is inktstoring |
Apple reparatie (MacBook / iMac) | Prijs opgave na diagnose | Kosten afhankelijk van probleem |
Smartphone en tablet reparatie (Android / Apple) | Prijsopgave na diagnose | Kosten afhankelijk van probleem Laadpoort, scherm, accu etc. |
Data recovery (harde schijf corrupt) | Prijsopgave na diagnose | Afhankelijk van offerte, zie Datarecovery |
Overige reparaties | Op aanvraag | Neem contact op voor de mogelijkheden |
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Hoelang garantie krijg ik op mijn reparatie?
Je krijgt 3 maanden garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.
Wat kost een reparatie?
In de meeste gevallen rekenen we een diagnosetarief van €35. Na de diagnose bespreken we de exacte reparatiekosten met je.
Hoelang duurt een reparatie?
De duur hangt af van de levertijd van onderdelen, de drukte en de complexiteit van de storing. Bij inname geven we, indien mogelijk, een globale inschatting.
Raak ik mijn bestanden kwijt bij een reparatie?
In principe niet. Toch adviseren we om vooraf een back-up van je bestanden te maken.
Voeren jullie spoedreparaties uit?
Nee, wij bieden geen spoedreparaties aan.
Repareren jullie ook gameconsoles?
Nee, wij voeren geen reparaties uit aan gameconsoles.
Repareren jullie oudere computers?
Computers met Windows XP, Vista, 7 of 8 kunnen we mogelijk niet repareren omdat deze besturingssystemen niet meer ondersteund worden door Microsoft.
Repareren jullie ook printers?
Ja, we repareren printers van verschillende merken. Houd er wel rekening mee dat vervanging soms voordeliger is. We geven je hierin eerlijk advies.
Voeren jullie reparaties uit aan de balie?
Nee, we voeren geen directe balie-reparaties uit. Alle reparaties gebeuren in onze technische dienst.
Repareren jullie ook smartphones en tablets?
Ja, dit doen wij in samenwerking met een gespecialiseerde partner.
Voeren jullie moederbordreparaties uit (micro soldering)?
Ja, bij onder andere kortsluiting schakelen we hiervoor een vaste partner in.
Repareren jullie MacBooks en iMacs?
Een deel van deze reparaties voeren we zelf uit. Voor de rest werken we samen met een erkende Apple-servicepartner.
Doen jullie aan data recovery?
Ja, wij voeren data recovery uit op softwareniveau. Voor hardwarematige recovery werken we samen met een externe specialist.
Stellen jullie ook schaderapporten op voor de verzekering?
Ja, bijvoorbeeld bij val- of vochtschade kunnen wij een schaderapport voor je opstellen.
Repareren jullie ook notebooks die ergens anders zijn gekocht?
Ja, dit is mogelijk. We vragen hiervoor wel een vaste handelingsvergoeding.
Bieden jullie ook leenlaptops aan?
Alleen in specifieke situaties, bijvoorbeeld wanneer de reparatie langer duurt dan vooraf verwacht vanwege levertijd of afhandeling bij de fabrikant.
Repareren jullie ook aan huis?
Ja, als het type storing dat toelaat, kunnen we ook bij je op locatie repareren.
Bieden jullie hulp op afstand aan?
Ja, hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Neem hiervoor contact op met je dichtsbijzijnde vestiging.
Bezoek een Levix vestiging
Op zoek naar een Levix vestiging in de buurt om je apparaat aan te melden voor reparatie? Neem eenvoudig contact op.